Kategórie
 
 
 
 
 
Prípadové štúdie

O TOM, AKO SME ZLEPŠILI POUŽITEĽNOSŤ VEGSHOP.SK

Vegshop.sk vznikol s cieľom dostať kvalitné rastlinné a BIO potraviny ľahšie do domácností. Zakladatelia Roman a Iveta sú exmäsožravci, ktorí dnes fungujú na vyváženej rastlinnej strave, a chcú aj ostatným pomôcť sa zorientovať v novom 100% rastlinnom svete. Svoj e-shop rozbehli v lete 2014. No s tamojším riešením vôbec neboli spokojní. Množstvo chýb a dizajnových nezrovnalostí ich po roku donútili zmeniť e-shop riešenie. Ako sme im vytvorili dizajn na mieru, zlepšili použiteľnosť a naštartovali novú etapu ich internetového obchodovania, sa dočítate v tomto článku.

S prípravami ich prvého e-shopu sa začalo v októbri 2013. Celá príprava však bola veľmi zdĺhavá. Až 9 mesiacov trvalo spustenie obchodu do ostrej prevádzky. Zastaraný dizajn bez domyslených detailov, slabá použiteľnosť a neustála chybovosť systému ich však motivovali ku zmene e-shop riešenia.

ako sa dostali do CreativeSites? Od jedného nášho klienta počuli odporúčanie, vraj máme individuálny a proklientsky prístup. Nuž niečo na tom asi bude :). A tak sa začala naša spolupráca.


Dizajn na mieru od CreativeSites

V lete 2015 sme začali robiť návrh dizajnu, pričom sme sa sústredili na zvýšenie použiteľnosti webu oproti jeho pôvodnej verzii. Samozrejmosťou bol moderný dizajn, ktorý vyvoláva pozitívne emócie. Prírodná zelená nesmie chýbať.

E-shop je o dosť prehľadnejší ako jeho pôvodná verzia. Zákazník sa v ňom jednoducho zorientuje. Pokiaľ príde na hlavnú stránku a hľadá rovno konkrétny produkt, hneď vľavo hore má vyhľadávanie. Ak nie, vie pokračovať bez zbytočného premýšľania.

Neprehľadné rozdelenie do kategórií sme nahradili výsuvným menu na hlavnej stránke. Okrem toho výsuvné menu pomáha indexovať hlavné kľúčové slová kategórií priamo z hlavnej stránky, čo je výhodné aj pre SEO (optimalizáciu pre vyhľadávače).

Na podstránkach kategórií sú podkategórie doplnené ešte o náhľadový obrázok. Zákazníkovi tak stačí pár sekúnd na zorientovanie sa a vie kam kliknúť a ako pokračovať. V online svete, kde je konkurencia vzdialená len na jeden klik, je intuitívne preklikávanie k cieľu nesmierne dôležité.

Strategicky rozmiestnené zelené prvky priťahujú oči k jednotlivých produktom, ktoré sú doplnené o netradičné kreslené, napriek tomu funkčné, tlačidlá košíka. Ak zákazník nájde produkt, ktorý chce kúpiť, pridá ho do košíka. Produkt efektne preletí do výsuvného AJAX košíka vpravo hore. Priamo tam si vie zákazník pridať alebo odobrať konkrétny tovar.

Detail produktu je taktiež o dosť prehľadnejší. Dizajn podstránky je v jednom štýle. Nižšie na sa potom nachádzajú tzv. príbuzné produkty, ktoré motivujú zákazníka k ďalším nákupom.

V rámci novej web stránky sme vytvorili aj priestor pre blog a recepty, vďaka ktorým Vegshop.sk poskytuje svojim zákazníkom pridanú hodnotu. Návštevník si prečíta o využití produktu, dozvie sa niečo nové a možno práve kvôli tomu urýchli svoje nákupné rozhodnutie. Tieto texty majú dokonca moc pritiahnuť ďalších návštevníkov, keďže Google má rád relevantný textový obsah.

Ako môžete vidieť, aj z hľadiska SEO si obchod vedie veľmi dobre, nakoľko mu Google začal vytvárať site linky. To je signál, že stránka je dobre optimalizovaná. Samozrejme, vždy je čo zlepšovať. Optimalizácia je taktiež kontinuálny a dlhodobý proces.


Stará vs. nová verzia e-shopu

A čo reálne výsledky? Porovnali sme údaje z Google Analytics z dvoch po sebe nasledujúcich rokov. Keďže u nás sa spúšťal nový e-shop od septembra, zvolili sme si na porovnanie: sept. 2014 - jún 2015 a sept. 2015 - jún 2016. Výsledky tak nebudú skreslovať sezónne poklesy návštevnosti.

Aj keď miera okamžitých odchodov poklesla iba o jedno percento, ďalšie výsledky nás potešili o dosť viac. Počet návštevníkov Vegshop.sk bol v porovnaní s predchádzajúcim obdobím o 13% vyšší. Počet relácií (a teda interakcií so stránkou) vzrástol o 15% a celkové zobrazenia stránok boli za posledný rok vyššie o 22% než ten predošlý.

Priemerné trvanie relácie vzrástlo o 9%. Čiže priemerne sa zákazník zdržal dlhšie na stránke. Okrem toho aj častejšie nakúpil! Približný nárast objednávok je 20% a od septembra 2015 má stúpajúce tendencie.

Vyhliadky sú teda viac než dobré. Samozrejme, rozbehnutie internetového obchodu nie je krátkodobá záležitosť. Ide o dlhodobé úsilie, či už v oblasti marketingu, zlepšovaní služieb, alebo v zvyšovaní výkonnosti samotného e-shopu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia