Kategórie
 
 
 
 
 
Prípadové štúdie

AKO “E-SHOP NA MIERU” ZVÝŠIL ARMYMARKET.SK POČET OBJEDNÁVOK O 400%

Armymarket.sk už 7 rokov robí radosť armynadšencom. Začali kamennou predajňou v Nitre a neskôr sa rozhodli predávať aj cez internet. Oblečenie, outdoor vybavenie či prostriedky na sebaobranu neodmysliteľne patria do portfólia produktov jedného z popredných army shopov na Slovensku. Svoj prvý e-shop si svojpomocne založili v roku 2010. Ale až o 4 roky neskôr im internetový obchod priniesol také výsledky, aké čakali už od začiatku. Pozrite sa na ich príbeh a zistite, ako aj vy môžete zvýšiť priemerný počet denných objednávok až o 400%.

Tvorba e-shopu svojpomocne

Koncom roka 2010 sa majitelia predajne Armymarket s nádejou pustili do tvorby e-shopu prostredníctvom Open Source systému. Bohužiaľ, ako to v mnohých prípadoch býva, tento nástroj nenaplnil ich očakávania.

Keďže o online predaji v tom čase veľa nevedeli, potrebovali niekoho, kto im poradí. Pri Open Source systémoch sa učíte všetko sám. Sám si inštalujete systém. Hľadáte a skúšate dizajnové šablóny a rôzne funkcie. Potrebujete s niečím pomôcť? Niečo nefunguje? Nuž pri Open Source systéme si musíte poradiť, alebo si nájsť v odpoveď v diskusiách používateľov. Toto vám však zaberie množstvo času a výsledok napokon nemusí fungovať. Až potom prídete na to, že zbytočne mrháte energiou.

Armymarket.sk mal už v tom čase kamennú predajňu v Nitre. Táto prevádzka slúži dodnes pre osobný odber produktov. Portfólio tovaru postupne rozširovali, no online objednávok bolo menej, ako si predstavovali. Po pár rokoch sa konečne rozhodli konať. Hľadali serióznu firmu, ktorá by vedela, čo robí.

Dali si vypracovať cenové ponuky na tvorbu e-shopu od dvoch firiem. Jednou z nich bola CreativeSites a tú si vybrali. Pán Koprda, jeden z konateľov firmy, sa nám zdôveril, že si nás zvolili vďaka ústretovosti, flexibilite a priateľskej podpore.

Ako si ďalej spomína: “V začiatkoch, keď sme išli s e-shopom do CreativeSites sme nevedeli o e-shope skoro nič. Ľudia z CreativeSites nás naviedli na správnu cestu, kam má e-shop smerovať. Presne to sme čakali od spoločnosti, ktorej sme zverili vtedy veľkú časť našich peňazí.”

Je dôležité si uvedomiť, že pri tvorbe internetového obchodu na mieru si nekupujete len systém, ale aj poradenstvo a skúsenosti firmy. V tom čase sme boli na trhu už 6 rokov.

 

Spustenie e-shopu na mieru

V apríli 2014 sme spustili nový e-shop do ostrej prevádzky. A ako sme zlepšili použiteľnosť oproti staršej verzii internetového obchodu? Zjednotili sme dizajn a navrhli prehľadnejšiu štruktúru eshopu. Zvýraznili sme najdôležitejšie informácie a vyzdvihli výhody e-shopu armymaket.sk.

Sprehľadnili sme aj nákupný proces a vyhľadanie produktov. Výsuvné menu hneď uvedie návštevníka do “deja”. Vidí všetky kategórie a podkategórie prehľadne zobrazené a roztriedené už na hlavnej stránke. V pôvodnom e-shope sa k podkategóriám musel zákazník zbytočne dlho preklikávať, čo ho mohlo od nákupu odradiť.

V rámci nového dizajnu sme sprehľadnili zobrazenie produktov. Zväčšili sme tiež fotografie, pretože zákazník nakupuje na základe pocitu. V zozname produktov sme pridali výrazné tlačidlo do košíka, ako aj odkaz na detail produktu. Zákazník teraz jednoducho hneď vie, kam kliknúť a ako pokračovať ďalej.

Výrazné zlepšenie oproti pôvodnému e-shopu priniesla aj možnosť pridať produkt do košíka priamo v zozname produktov - produkt efektne preletí do tzv. výsuvného košíka a zákazník môže pohodlne nakupovať ďalej.

No a keď už sa rozhodne dokončiť nákup, čaká na neho tzv. jednostránková pokladňa. Zrýchľuje nákupný proces a podľa prieskumov zvyšuje množstvo dokončených objednávok až o 20%.

 

Výsledky zmien

Všetky tieto zmeny sa pozitívne prejavili aj na výsledkoch internetového obchodu. Hneď po spustení nového e-shopu začal počet objednávok rýchlo rásť. Armymarket postupne dokupoval ďalšie funkcie a rozširoval možnosti e-shopu.

Pre jednoduchšiu agendu sme doprogramovali aj prepojenie s informačným systémom. V októbri 2014 sa rozhodli aj pre responzivitu internetového obchodu. Hlavne pre zlepšenie nákupného zážitku zákazníkov cez mobilné zariadenia, čo sa prejavilo na zvýšení konverzií z týchto zariadení.

Oproti starému e-shopu sa zvýšil počet denne prijatých objednávok v priemere až 400%.

V e-shope dnes pracuje 6 ľudí. Ich prioritou je bezprostredná komunikácia a prvotriedny zákaznícky servis. Všetky texty na stránkach e-shopu sú ladené priateľsky a bezprostredne. Celým nákupom vás elegantne sprevádza priamy kontakt na predajňu.

Všetky kategórie vidia zákazníci už v rámci výsuvného menu. To podporuje aj optimalizáciu hlavnej stránky, keďže hlavné kľúčové slová kategórií indexuje Google priamo na home page. Pokiaľ sa návštevník preklikne do konkrétnej kategórie, s prehľadom vidí všetko, čo mu Armymarket.sk ponúka.

Hoci Armyshop.sk nemá v portfóliu produktov zbrane či strelivo, akoby sa mnohým mohlo zdať, nože a dýky tiež patria medzi tovar s obmedzenými možnosťami propagácie. Preto potrebujú výborne optimalizované texty, obrázky a pod. Na promo armyoblečenia a outdoor výstroja využívajú Google AdWords či Facebook PPC reklamu.

 

Ako na detail produktu

Detail produktu je oproti starému e-shopu informačne bohatší a prehľadnejší. Farby sú zladené, obrázky krajšie. Pri oblečení obrázok dopĺňa prehľadná tabuľka veľkostí. Tlačidlo do košíka sme výrazne zviditeľnili, oproti predošlému umiestneniu.

Medzi “drobnosti”, ktoré pomáhajú predaju, patrí aj pripomienka, že “Dopravu zdarma získate nad 70€.” Podľa prieskumov si zákazníci radšej kúpia viac tovaru, akoby mali platiť “navyše” za dopravu.

Nižšie pod produktom nájdete príbuzné produkty. A pokiaľ scrollujete ešte nižšie, uvidíte produkty, ktoré ste naposledy navštívili. Táto funkcia zvyšuje šancu, že si daný produkt zákazník kúpi. Uľahčí nákupný proces, aby sa nemusel znovu prehrabávať v e-shope. Bolo by to podobné, ako keby sa má vrátiť cez celý nákupný dom, aby si kúpil tú vec, ktorú videl na začiatku. Skráťte mu jeho cestu. Nákup v e-shope musí byť čo najviac pohodlný.


Plány Armymarket.sk do budúcna

Na otázku, ako je s nami Armymarket.sk spokojný, pán Koprda odpovedá: “Vždy sa dá s CreativeSites nájsť riešenie na každú situáciu, v ktorej sa ako internetový obchod ocitneme.”

Plány e-shopu do budúcna zahŕňajú najmä rozšírenie aktivít za hranice Slovenska. Už teraz pripravujú e-shopy v jazykových mutáciách našich najbližších susedov. Okrem toho plánujú rozšíriť aj ich “pozemné” pôsobenie. Čiže predajňa v Nitre už nebude jediná, kde si armynadšenci prídu na svoje.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia